TARAKLI AJANS �nternet Gazetesi - Tarakl� Haberleri - G�ncel - Politika - Siyaset - Spor - Ekonomi - Ya�am - E�itim - K�lt�r - Sa�l�k - Forum - Blog

Dıngılım

Mustafa Özbilge

Ulu Orta

 
A
A
A
A
A
A
A
Ulu Orta

...

Bildiğin yollarda kaybolmalısın,

Bilmediğin yerlerde değil.

Tekrârı belleten işâretlerin mahbesinden

Kararsız adımlarla sıyrılıp

Gökyüzünün yorgunluğuna tâlip,

Çırpınan bir kanadın izinde,

O yolun, bir bahar gibi üzerinde,

Ulu Orta, açılmalısın.



5  Mayıs  2017 - 23:44:11 - 624 günlük
Ekleyen:
Mustafa Özbilge

Okuyan: [1802] Yorumlayan: [6] [Yazdır]

Yorum yap


Yorumlar:  

Yazan: Ahi. 

13.5.2017 - 06:35:08

Güzel sanatlara zaafı olan Taraklılı aydınları, iki imza ile "tek kişiye" bağlamak, size itimat edenleri istismar etmezseniz daha dürüst olursunuz. Okuyucuyu "yetersiz" bir adreste görüp, "kendiniz çalıp kendiniz oynamayın lütfen. "Felek kindârdır. Yarın sizi de aynı tezgahta mağdur edip kocatır. Ahi Naci.

Yazan: Faruk Serkan Yılmaz 

10.5.2017 - 16:10:59

"Ulu orta açılıp" daha da açarsak konuyu: şiirde "Bildiğin yollarda kayb/olmalısın" denen kertede, hakikatte GAYB yolcusu olan insanın, bildiğini sandığı, ama yabancısı olduğu "yeryüzün"de gerçek mânâda kayb/olamayacağı (Gayb bilgisine ulaşamayacağı) vurgulanmakta sanki.(Sanki dememdeki maksat, kararsız adımların ritmini bozmamaktır) Zira gök sofrasının keşfi, "çıpınan bir kanadın" çılgın çoşkusu ile mümkünse de o sofraya hâd gereği koşar adım değil, kararsız adımlarla/ağırbaşlılıkla çıkılabilir. Âdem ve eşinin, cennetteki gök sofrasına, yer sofrasına saldırır gibi yaklaşmaları ve böylece bilmedikleri dünyaya savrulmaları (Âlem-i gayb'dan, âlemi şahadete geçmelerine rağmen birbirlerini yitirmeleri, kayb-etmeleri değil) hatırlanabilir. Yer sofrasına çalakaşık saldıran insan, bilmediği bir dünyanın mahkumu eder kendini. Bu sebeple bildiği,tanıdığı cennetin yolcusu olmalı, kaybolacaksa da o bildik yollarda kayb-olmalı.Fakat yerin ve göğün veznini bozmadan! Bir bahar gibi "nazlı" ama "ulu orta"

Yazan: Ebubekr 

9.5.2017 - 21:06:59

Yukarıda bahsedileni tecrübeler örmüş olabilir belki bir kısmı gelenektir. "Kararsız adımlarla sıyrılıp" yola çıkacağımız ve zaten "bilinen yollarda kaybolacağımız" için buna güven dolu bir heyecanı/sergüzeşti içinde barındıran bir durum nazarı ile bakabiliriz. Ve şiirin sonuna geldiğimizde "ulu orta" kelimesi ile karşılaşırız. Dikkat edildiyse başlık da aynı idi. Bakın!!! Bildiğimiz yolda kaybolmuşuz zaten. Tam kaybolduk derken başladığımız noktaya/başlığımıza geldik. Belki şöyle de söyleyebiliriz:"O'ndan geldik O'na döndük."

Yazan: Ebubekr 

9.5.2017 - 21:01:44

Bu bir şeye inanmış insanın yürüyüşüne benziyor. Yol bellidir ancak "belli" olan bu yolda kaybolmak hakkı mahfuzdur. Bilinmeyen yerler inancın etki alanı dışındadır. Belki günahtır belki gereksizdir. İlk iki mısraya mutabık isek şiire devam edebiliriz. Şair ilk olarak "Bildiğimiz yollarda kaybolmalıyız" demişti. Kaybolan biri için bütün yollar gidilebilir ise bu bütün yollar aynı zamanda bilinen de yollardır. Bu şundan gereklidir. Çünkü bir zaman sonra gidilen yol etrafına çitler örer halbuki bu insana zıt bir şeydir. Bu her biri ayrı gören her biri ayrı duyan ve hisseden insan teki için sınırlayıcı, boğucu ve nefes tıkayıcı bir şeydir. Bir zaman sonra tekrar eden bir hapishane manivelasındaymışız gibi oluruz.

Yazan: Ebubekr 

9.5.2017 - 20:58:31

Bu aslında büyük bir özveriyle söylersek hakikatin peşinden koşan onu bırakmayanların tavrıdır. Bu tavıra sahip olan biri "Nasıl yola çıkacağım?" diye sorduğunda şiirin içinden bu suale cevaplar seçebiliriz. Şiir burada da ikiye ayrılıyor; ilk iki mısra ve diğer altı mısra olmak üzere. Birincisi "nereden, nerede sorularını cevaplarken, ikincisi "nasıl" sorusunu cevaplamakta. Bu noktada şairin düşüncesine , niyetine ancak varabiliyoruz. Bu düşünceye, niyete katılırız veya katılmayız. Tavır olarak doğru bir yol izleyen şair kendince bulduğu düşünce yolunu şiirinde işlemiştir. Mesela "Bildiğin yollarda kaybolmalısın, bilmediğin yerlerde değil" diyerek.

Yazan: Ebubekr 

9.5.2017 - 20:54:06

Şiirde birbirine zıt birbirinin aksi gibi görünen iki durum var. Ancak birlikte olduklarında daha sağlıklı sonuçlar veren bir ikilik bu. Bu ikiliğin ne olduğunu "ulu orta" ve "kararsız" kelimeleri veriyor. Ayrıca "bildiğin yollar" ve "kaybolmak" kelimeleri bu yorumu destekliyor. Şair "ulu orta" diyerek düşünüp tartmadan, çekinmeden iş yapmaktan bahsederken, kendini "kararsız adımlar" ile dizginliyor.

Sayfa: 1
 
Yazara Ait Diğer Yazılar
• Kardanadam
• Taraklı'nın İstiklâl Mada
• Belediye Başkanları Muhta
• Şeytan Boşaltır
• Belkıs
• Taksim
• İktidarın Maslahatı mı, M
• Bayramı İâde Edebilir miy
• Taraklı'da, Elvedâ Yâ Şeh
• Cemalettin Hoca ve Hisar
Diğer Yazıları ▲▼


Yeni Köşe Yazıları
• BEDENİMİZİ YIPRATAN SERBE (Uzm. Diyetisyen Fatma FİDAN)
• Adı Konulmamış Savaş (Hüseyin Kolaç)
• Sakarya'nın Turizmine (Dr. Dursun Bostancı)
• Siyaseti Dizayn Etmeye Ça (İzzettin KÖMÜRCÜ)
• 10 Ocak Çalışan Gazetecil (İzzettin KÖMÜRCÜ)
• Kardanadam (Mustafa Özbilge)
• Radikal İslamcıların Deği (Abdurrahman ZEYNEL)
• Kur'an ın Çağrısı 2 (Fahrettin YILDIZ)
• Bayraktaki AL Rerkten Hab (Dr. Dursun Bostancı)
• BİR ZAMANLAR POSTACI’YI (İzzettin KÖMÜRCÜ)


En Çok Okunan Yazılar
• Hafız İrfan Çakır ve Tara (Mustafa Özbilge)
• Kur'an-ı Kerimi Bilinçli (Fahrettin YILDIZ)
• Hattat Saim Özel (Mustafa Özbilge)
• Sazkaya’nın Ardında (editör)
• Pekmez Nasıl Yapılır ? (İzzettin KÖMÜRCÜ)
• Sırma Su ve Şaban Dişli (Sezai MATUR)
• Kırmızı Fahri ve Aşûre (Faruk Serkan YILMAZ)
• Mümkünlü Kasabası Neresi? (İzzettin KÖMÜRCÜ)
• Enver Topuz Paşa'dan sela (Ali Fikri AŞIK)
• Forson Mustafa (Faruk Serkan YILMAZ)


Sosyal Medya

Bizi Takip Edin

whatsapp
1
2
3
4
5
6
7
 
Aktif Ziyaretçi: 10 | Bugün Tekil: 711 | Toplam Tekil : 2877314 | Toplam Çoğul: 54263490 | Ip : 54.227.76.180
Online Yazarlar : Sitede hiç Yazar yok / Son 5 dk. içinde

2006 - 2018 © TARAKLI AJANS
Web sitemizdeki içeriğin tamamının ya da bir kısmının izinsiz kullanımı yasaktır. Hak ihlali sonucu yasal mercilere başvurulacaktır
En iyi görüntü için 1280 X 1024 ekran çözünürlüğü ve IE8  tavsiye ediyoruz..