Tevfik KAYMAZ Tevfik KAYMAZ Memleketim

Şapkanızı Önünüze Koyun...

Yayın: Güncelleme:

Evet dağdan pkk' nın gerilla kıyafeti ile gelen ve pişman olmadıklarını, siyasi önderleri "Apo nun emri ile" geldiklerini açıklayan kişiler devlete ve millete meydan okudukları halde bir kaç saat içinde serbest kalmışlardır.

Buna karşılık Pkk ya karşı savaşmış ,yığınla vatansever, subay ve emekli subay ceza evlerinde....

Bu durum;

"Yenenler yenilenlerin dikişsiz ak gömleğine sildiler kılıçlarının kanını..."

dizelerini akla getirmezmi? Benim aklıma getirir.

Havada konuşmamanın, görmemenin kahrolası hüznünü duyabiliyormusunuz peki?


Bu aklıma gelenler suçsa ben de pişmanlığımı belirtmeyeceğim , ama talimatla , değil kendi başıma.

Tümüyle apaçık olan şey gerçekten de yapılan ( şovlar ) gösteriler, dağdakiler kadar ,hatta daha bile fazla sayıda doğu ve güneydoğu Anadolu gencini eline silah alıp dağa çıkacak , terör örgütüne katılacak bir psikolojik motivasyon a sokmuştur.

Halen Dağda bulunanlara da uzun süre inmeyecek kadar da son derece büyük bir moral kaynağı olmuştur.

Hata mı yapılmıştır? Hayır efendim böyle konularda hükümetin , devletin hata yapma hakkı yoktur. Hata yapanda olursa istifa edip gider , gitmeli...

Bir başka açıdan da bakıldığında son günlerde olanlar bir çok şehirde bazı olayların , patlamalarının (Elazığ bunun ilk işaretlerini veren illerden biridir. ) , genişleyerek büyük bir çatışmaya dönüşmesine daha elverişli bir zemin hazırlamıştır.

Bu haliyle hükümetin anlaşılması asla mümkün olmayan bu ihanet açılımı ülkeyi zaten esmekte olan şovenizm rüzgarlarıyla potansiyel olarak gelişmekte olan iç savaş tehlikesine çok daha fazla yaklaştırmıştır bu yöndeki zaten var olan gelişmelere ivme kazandırmıştır..

Bu organizasyonların planlı olmadığına kendiliğinden ve yanlışlıkla olduğuna , küçük bir hata olduğuna , yada Akp nin suçu değilde dtp nin suçu olduğuna ancak yolda yürüyen halen AKP ye oy vermeyi planlayan , halen AKP nin Türkiye için hayırlı bir iktidar olduğuna inanan , saflar yahutta ihanet zincirine sıkı sıkıya bağlı olanlar inanabilir.

Türkiye her geçen gün çok büyük bir iç çatışmaya doğru göz göre göre sürüklenmektedir.

Bir çok kentte, bir şekilde ayrı mahallelerin ara sokaklarında gençler bir birinin kafalarını baltalarla , satırlarla yarmaya başladığında , o da yetmeyip ateşli silahlar kullanılmaya başlandığında bunun önünü alacak olan AKP ve taraftarları değildir.

Hatta aksine bunun önünü olağanüstü hal , sıkıyönetim vs biçimlerle alabilecek , durdurabilecek olan ülkenin tek kurumunu orduyu ve diğer güvenlik güçlerini zora sokan , durmadan yıpratan , darbeci diye suçlarken gerçekte darbe çığırtkanlığı yaratan mevcut iktidar partisinin "taraftar"larından başkasıda değildir.

Üstelik bu gün çok farklı bir dönemi yaşıyoruz.

1980 lerde yükselen çatışma ortamı sadece bir günde durdurulmuştu.

Bu faşist darbe ülkemizin geleceğine , demokrasimize onarılması imkansız yaralar açmıştı.

Bu günlerdede gerçekte o zaman açılan ve onarılamayan yaralar bereler içinde geldiğimiz sonucu yaşamaktayız.

Çünkü ülkede ne kadar aydın , ilerici , demokrat varsa çatışmaları , anarşi ve terör ortamını "düzeltme" bahanesi üzerinden ezilip geçilmiş ,ülkenin geleceği, ilerici aydın kuşağı dümdüz edilmişti.

Askerini bu ülkenin evladı olarak gören , o ilerici , devrimci , yürekli insanlar hemen hemen , ülkenin hiç bir yerinde cuntaya karşı silahlı bi direniş göstermemişlerdi.

Büyük ölçüde Devrimciler askere kurşun sıkmak yerine kendileri ölmüşlerdi yada teslim olmuşlardı , işkenceden geçirilmişlerdi.

Bu günün farklı tarafı nedir peki?

Bu gün bir çok büyük kentte güneydoğu ve doğumuzda ki terörizm yüzünden gerçekleşen göçertme politikası sonucu kürt bölgeleri , mahalleleri oluşmuş durumdadır.
Terör örgütü mutlaka bu bölgelerde örgütlüdür.

Bu gün işler iyice karışıp oluk oluk kan akmaya başladığında bunu durdurmak çok zor olacaktır.

Çünkü bu kez Pkk unsurlarının şehirlerde nasıl bir tavır takınacaklarının ip uçlarını molotoflu , yakıp yıkmalı eylemlerinden görmek mümkündür. Ayrıca bu kez olay ideolojik değil etnik çelişkilere dayanmıştır.

Polisin AB düzenlemeleri bahane edilerek neredeyse hoşgörü ile karşılama durumuna getirildiği bu tür yakma , yıkma eylemleri yapanlarda her geçen gün biraz daha fazla cesaretlenmektedir.

Gidilen yol ülkeyi büyük ve uzun erimli bir iç çatışmaya doğru sürüklemektedir.

Halen sürekli yıpratılmakta olan ordunun ise olabilecek olayları belki 1980 deki kadar kolay durduramayacağını , geçmişten farklı olarak bugün büyük boyutlara ulaşmış göç olgusu ve çatışmaların zeminini oluşturan etnik olgu düşündürtmektedir.
(Buradakileri 1980 lerde ordunun yaptıklarını onaylamak olarak algılamayınız.)

Ayrıca geçmişteki gibi ideolojik çatışmalara değil , etnik çatışmalara gebe olan ortam bazı şeylerin çok daha korkunç bir hızla ve büyük bir şiddet temeli içinde gelişebileceğinin göstergesidir.

Çünkü ideolojisine, örgütüne , siyasetine küfredilen biri , bir tür bilinçle hareket edeceğinden çok kolayca adam öldürmeyebilir ama etnik kökenine , atasına , anasına laf edilen insan çok kolay adam öldürür , katil olur.
Anadolunun bu konudaki tavrını dünya alem 85 _ 90 sene önce öğrenmiştir.

Böyle etnik çatışmalar ile bir birine giren toplumların kendi devletleri , güvenlik güçleri de çözülürse "birleştirttirilmiş" milletler kararları aldırtılarak gelecek güçlerin , "çatışan tarafları bir birinden ayrıma" "barış sağlama" misyonuyla harekete geçtiğini Yugoslavya'da gördük.

Ülkemizinde bir kaç yerinden geçecek doğal gaz boru hatlarını düşününce birlik , barış içinde toplumu , bütün toprağı ve güçlü ordusu ile Türkiye nin ABD , AB ve bölge ile ilgilenen tüm devletlerce istenmeyecek bir devlet olacağının , parçalanmışının tercih edileceğinin apaçık ortada olduğunu artık görelim.

Peki birleşmiş milletler için dünyanın dört bir tarafına asker gönderen bir ordu bu şekilde kolayca alt edilebilirmi?
Bunu böyle planlar yapan AB , ABD ve BM e sırtını dayadığını zanneden bölünme ve
ikinci Cumhuriyet taraftarlarına sormak lazım...
Sırtlarını dayadıkları yerler bir anda kaybolabilir. Ne olduğunu anlayamazlar bile.

Sürüklenilen kaos un sonunda olan kaybedilen hayatlara , akacak kanların sahiplerine olacaktır.

Böyle giderse ;

Devletin , Ordu , Yargı , adalet , güvenlik gücü boyutuyla tüm kurumlarının halk üzerindeki güvenilirliği ve potansiyel suçlular üzerindeki caydırıcılığı giderek daha sorunlu olmaya başlayacaktır.

Sonuç olarak;

Önde gencecik bir gazi takma bacağını ve madalyasını çıkartıp , fırlatıp atarsa onun arkasındaki kitleyi de durdurmaya kimsenin gücü yetmeyebilecektir.

Herkes aklını başına almalı.

Şapkasını önüne koyup düşünmeye başlamalı.

#

Yorumunuzu Ekleyin

Adı-Soyad
E-Posta
Yorum
İşlemin Sonucu
  • Yorumlar T.C. Yasalarına aykırı olamaz.
  • Hakaret içeren yorumlar, yayınlanmasa bile yasal mercilere iletilebilir
  • KVKK Kapsamında, bilgileriniz, yasal merciler hariç kimseyle paylaşılmaz.
  • Formda doldurduğunuz bilgiler ve IP adresiniz sisteme kaydedilir.
  • Yorumunuz onaylanıp yayınlandığında, sadece yorum, isim ve yorum tarih saati gösterilir.
Yorum Ekle

Yorumlar

Ahi Naci
25.11.2009 / 14:56:50
Mubârek bayramınız kutlu olsun,kolay gelsin.. A Naci.
Fırat Dönmez
25.11.2009 / 22:39:27
sevgili Tevfik kafası şapkaya küçük gelenlerin gözüde kulağıda kapanıyor.Kesinlikle şapkayı önümüze koyup düşünmemiz lazım.Soruyorum sana bu Memlekette Kürtlerin Türklerden ne farkı var?Hastanelere okullara devlet dairelerinemi alınmıyorlar işemi giremiyorlar HAYIR.O zaman bu neyin açılımı Bu kürt açılımı adı altında pkk ile andlaşmadan başka bir şey deyildir.bu güne kadar sanatçı zannedip alkışlar toplayan resimleri duvarlara asılan kişiler dahi cesaretlenip yüz bulup dağdaki savaşçılar savaşı kazanmıştır deme curetinde bulunmştur.Dağdakı teröristin adı savaşçı oldu.Hoş terörist başı çocuk katilinin SAYIN olduğu bir dönemde normal.
Ali HATİPOĞLU
26.11.2009 / 11:57:45
Sn.Yazar;aramıza hoş gelmişsin,lakin bomboş gelmişsin.Şu an cezaevinde yatan ETÖ üye veya yandaşı asker ve sivil vatandaşın masumiyetini savunmak beynin kelepçeli olduğuna dair bir işarettir.Konuyla ilgili üstadın biri şöyle diyor."Zira kelepçeli bir beyne sahip kişi-lerin gözleri hakikati görmez,kulakları hakikati duymaz ve kalpleri hakikati anlamaz-lar.Beyin,aklın putlaştırılması yoluyla kelepçelendiği gibi horlaştırılması yoluyla da kelepçelenir.Böyle olduğunda hayat fesada uğrar.Çünkü beyni kelepçeli fert,hareket halindeki bir cenaze gibidir.Çifte standartlı olup acımayı bilmeyen acımasızdırlar.Bülbül dururken saksağanın uğursuz sesini alkışlamak kelepçeli bir beyne dalalettir.Önü tıkanmış bir toplumun dünyasını aydınlatmak ve önünü açmak isteyenler öncelikle kelepçeli beyinlerinin kelepçelerini sökmelidirler". Konu çok geniş olmasına rağmen bu kadarla yetinmek kafidir kanaatiyle,bilmem iyi anlatabilmişmi!
tacettn farkatan
26.11.2009 / 13:11:09
Halk partinin DYP ile koalisyon döneminde HEP'le ittifak yapan kendileriydi. Şimdi AKP ye çamur atıyorlar. Tutuştular ülke ülke gezip alevilerin nabzını yokluyorla bu seferde. Bu halkı asıl ikiye bölen halk parinin ta kendisidir. Meydanlara çıkıp önce sahne arkasından bu insanları birbirine vurduranda kendileri, sahnenin önünde de" bizler alevilerin partisiyiz, kürtlerin partisiyiz bu güne kadar yalnız kalmışların partisiyiz" diyen yine kendileri. önce halkı birbirine kırdır ikiye böl. sonra ezdiğin adamın yanında ol. Sosyal demokratlar AKP nin yaptıklarını hazmademeiyorlar.
Seyfi Kuranak
26.11.2009 / 16:07:54
Zaten başından beri yanlış değil miydi o şapkanın zorla insanların kafasına çakılması? Şapkamızı önümüze alıp düşünme zamanı geldi, geçiyor bile! Acaba 1000 yıllık Türk-Kürt kardeşliği hangi tarihte kurban edildi? Bayram ola.
Latif Demir
27.11.2009 / 08:43:11
Halen AKP nin ihabetlerinin farkında olmayan içi doldurulmuş beyinler var demeki? Herkesin mubarek Kurban bayramını kutlarım selamlar.
Tevfik Kaymaz
27.11.2009 / 09:33:51
Sayın Hatipoğlu yorumunda açıkça yazamadığın ayet i ben yazayım burada. "Andolsun, cehennem için cinlerden ve insanlardan çok sayıda kişi yarattık (hazırladık). Kalpleri vardır bununla kavrayıp-anlamazlar, gözleri vardır bununla görmezler, kulakları vardır bununla işitmezler. Bunlar hayvanlar gibidir, hatta daha aşağılıktırlar. İşte bunlar gafil olanlardır." Araf Suresi 179. Ayet Bir kerede insanların din duygularını kendi siyasi menfaatlerinize alet etmeyip adam gibi düşüncelerinizi yazsanız ne olur? Ben Elhemdülillah müslümanım bu konularla ilgili sizin gibilerin çarpıtmalarına izin vermemek için cevap hakkımı kullanıyorum. Ayrıca yukarıdaki yazının sahibi olan ben Atatürkçüyüm , Kemalistim.Burada bir partiye destek veriyor değilim ama kesin olan şey AKP iktidarının bu ülkeyi , iç savaşa , bölünmeye sürükleyecek bir yola soktuğunu düşünüyorum ve burada şapkalarını önüne koyması gerekenler AKP başta tüm partilerdir. Tüm hemşerilerimin Mubarek Kurban bayramını kutlar selam ederim.
ibrahim yılmaz
27.11.2009 / 10:53:01
yorumlarında bazı kardeşlerimiz ( sözde ETÖ )den nefretle bahsederken pkk den hiç söz etmemekte ve beyni kelepçeli olmaktan bahsetmektedirler (büyük bir aymazlıkla) lütfen kendi beyinlerindeki kelepçeleri ve ihanet tohumlarını görebilmelerini diliyorum.
Ahi Naci
27.11.2009 / 14:38:50
Değerli hemşerilerim, "şu bayram hayırlıyla" geçiversin. Gaz-dan ayağımızı çeksek, serin gelsek hani?.. Ahi Naci.
Ali Haluk Pektaş
28.11.2009 / 09:15:19
Kardeş hoşgeldin Taraklı Ajans'a.Ama biraz gürültülü geliş olmuş baktığımda bayram günü...Değerli dostum,düşünceyi iliklerde solutmasını bilen A.Naci İşsever'in hatırlatmasına gönülden katılıyorum.Bizlerin kavgaya değil barışa ve kardeşliğe ihtiyacımızın olduğunu daha çok önemsiyorum,hele bayram günlerinde...Sahip olduğu görüş ve düşünce karşısında olanları, hoşgörü içinde karşılamayanların görüş ve düşünceleri de hoşgörüyle karşılanmaz. "halen AKP nin Türkiye için hayırlı bir iktidar olduğuna inanan , saflar yahutta ihanet zincirine sıkı sıkıya bağlı olanlar inanabilir."Demokratik bir ortamda yukarıdaki ifadeler,bu milletin büyük bir kesimini rencide edip,birçoğu doğru olan düşünce ve görüşlerinde peşin tepki almasına sebep olabilecek ,ağır ve haddi ve maksadı aşmış ifadeler olarak düşünüyorum.Görülüyor ki şirazesi kaçmış düşünceler,kantarın topunu kırdıran okuyucuları bile bölüyor.Maksat bu olmasa gerek !?...
ufuk şen
28.11.2009 / 15:23:22
İbrahim Yılmaz Dede.... rumuzlu arkadaş; etö ile pkk zaten iş birliği içerisinde hala göremediniz mi bunu?
Faruk Serkan
29.11.2009 / 02:46:18
Boş yaşamaktansa -her ne olsa da- bir fikrin ardına düşmek ne kadar hoş. Hoş geldiniz. Şu karmaşa ve kargaşa içinde "dubduruken" ve "dupduruyken" suları bulandırmadınız, biliyorum. "Bayram sonrasını" beklemenin geç olacağını da... Bu ruh hâlindeyken bayram "geçivermez" ki! Yeknesak günleri mi kutlasak?
Özlem ÖZER
29.11.2009 / 22:30:33
Kaleminize sağlık Tevfik Bey,yazdıklarınıza kesinlikle katılıyorum.Öncelikle düşünceler özgürdür.Her ne kadar karşıt fikirliler tarafından eleştirileceğimi bilsem de AKP tayfasının iktidara geldiği ilk günden bu yana yaşadığımız süreç ve gelişmelerin ülkemiz yararına olmadığını düşünüyorum ve her fırsatta da bu düşüncemi dile getirmeye devam edeceğim.Sırf bunların yandaşları rahatsız olacak ,olumsuz eleştirecek diye düşündüklerimi savunmaktan ve dile getirmekten vazgeçecek değilim. Atatürk’ün vefatından günümüze devletin başına gelen iktidarların hepsi bir şekilde ülkemize fayda da sağlamıştır,zarar da.Fakat çoğunun faydadan çok zararı dokunmuştur. Bunlar tamamen tartışmaya açık göreceli konular olabilir.Ama özellikle bir tanesi var ki,mevcut iktidar ,yani AKP tayfası,nazarımda sivil darbeci,dediğim dedik,çaldığım düdük hesabı…İşte bu iktidar canımızı en çok yakan ,ihanetini açıkça gördüğümüz,zararların en büyüğünü veren iktidar olmuştur.
Özlem ÖZER
29.11.2009 / 22:32:03
Dolayısıyla en çok eleştiriyi hak eden taraf olmuştur.Ve nedense anlayamadığım bunları eleştiren herkes,bunların yandaşları tarafından vatan haini ilan edilmektedir. Açılım adı altında Türk ve Kürt milletlerini bölen bizzat kendileridir.Çünkü amaçları birleştirici olmak değil,bölmektir.Sadece milletleri değil,vatanı,dilleri,her şeyi…Kaldı ki Kürtçülük yapanların asıl amacı bağımsız bir Kürt devleti kurmak değil,Türk devletini yok etmektir. Kürtçe yayın ,Kürtçe anayasaya girsin çığırtkanlığı yapanların lider belledikleri bebek katili Kürtçe biliyor mu?Sözde ,Kürtleri temsil eden dağdaki teröristlerin meclisteki uzantısı vekillerin kaçı Kürtçe’yi konuşabiliyor.Kaldı ki Kürtçe kendi içinde bölünmüş durumda,hangi Kürtçe???
ufuk şen
30.11.2009 / 09:24:47
Sayın Özlem ÖZER; halk partinin tek parti olduğu yılları unutarak yazmışsınız. O yıllar bu günlere bakarak çok daha kara idi.Üstü kapalı laflarla, hamaset nutuklarıyla bir yere varamazsınız. Ne gibi zararı olmuştur bunları açıklayın. Ve AKP'nin yaptıklarının karşıtı fikirlerle çözüm üreterek gelin buraya. Bizde okuyalım bilgi edinelim.
HATİPOĞLU
30.11.2009 / 11:07:50
Tevfik KAYMAZ'a ; Yapmış olduğumuz yorum gerçekleri ifade eder,çarpıtma marpıtma yoktur.Zaten sizde Yüce Mevlamızın bahse konu ayeti A'raf/179'u belkide istemeden sayfanıza taşıyıvermişsiniz,Allah sizden razı olsun.
HATİPOĞLU
30.11.2009 / 11:16:48
İbrahim Yılmaz dede'ye ; Sizin durumunuz da aynı sn. dede,lütfen beyninizdeki kelepçelerinizi kırınız.
Özlem ÖZER
30.11.2009 / 12:14:51
Ergenekon adı altında oynanan tiyatro,sindirme,yıldırma ve gerçekleri saptırmaya yönelik bir oyundan ibarettir.Herşeyin hala senaryo ve komplo teorisi olduğunu düşünenler,açıp Sevr ‘i okusunlar.Geçmiş tarihimize baksınlar ve nasıl tekerrür ettiğini görsünler. Bir tarafta durmanız,birilerini tutmanız gerekiyorsa ,bırakın babadan oğla geçen takım tutar gibi parti tutmayı,fanatikliği de,açın gözlerinizi ,kulaklarınızı,görün ve duyun artık!!!Duracağımız ,tutacağımız taraf vatandır,al yıldızlı bayrağımızdır,cumhuriyetimizdir,Türkçemizdir…
Turan atlı
30.11.2009 / 17:03:43
Ufuk Sen; dediğiniz örgütler tamamen illegal gizli örgütler. Etö diye bir örgüt varmı?, bunun kurucusu kimdi? bu bile bilinmiyor henüz. Şimdi biride kalkıp FGÖ diye bir örgütten bahsederse ne yapacağız? Bu durumda Bunların hangilerinin işbirliği içinde olup olmadığını ancak bu örgütlere üye olan biri bilebilir. Siz böyle peşinen nasıl bir yorum yaptınız? Ama bildiğimiz yasal partilere bakınca AKP ile DTP nin bu açılım konusunda iş birliği yaptığı çok belli. Yazıdaki tespitler çok önemli. Elazığdaki karmaşadan sözedilmiş bir kaç gün öncede İzmir karıştı. Önümüzdeki günlerde gerçekten sorumluluk sahibi her siyasinin şapkasını önüne koyması ve düşünmesi, gerekli. İyi bayramlar.
Mustafa Gül
30.11.2009 / 19:22:44
Ufuk Şen Siz tek partili dönemi yani Atatürk ün kurduğu Cumhuriyet Halk Partisinin tek parti olduğu yılları hatırlıyormusunuz. Yani 1946 öncesini çocuk olarak bile hatırlamak için en azından bir 1930 35 doğumlu falan olmak gerekli o bakımdan sordum. Yaş kaç sizin? Birde siz bu durumda sanırım Atatürk döneminide kara bir dönem olarak görüyorsunuz. Menderes , Demirel , Özal ve Tayyip Erdoğan dönemlerini nsıl görüyorsunuz biraz anlatıp bizi aydınlatırmısınız?
ufuk şen
30.11.2009 / 19:59:47
Yaşamammı gerek o yılları. Onca insan neler çektiğini anlatıyor. Siz tarihi yaşayarak mı öğrendiniz? Elbetteki kayıtlardan öğrendiniz. Tarih övgü ve sövgü bilimi değil gerçekleri öğrenme bilimidir. Unutmayın ki Onu hatırlamayanlarda maziyi tekrarlamaya mecburdur. ATATÜRK dönemini neden kara göreyim. Türk lirasının üzerinden ATATÜRK resimlerini kaldırtan halk parti olmadı mı? Okuyacaksınız sayın GÜL, araştıracaksınız. Çok çocuksu bir yorum atmışsınız. Etö için söylenecek çok şey var. ANKARA oradan nasıl görünüyor bilmiyorumda burada çok tuzaklar var. Aydınlık bir TÜRKİYE için bir dakikalık karanlığa evet diyen zihniyet şimdi faili meçhuller bir bir ortaya çıkarılırken, Ülkemdeki karanlık dünya aydınlanırken, neden sus pus oluyorsunuz? ERBAKAN'ın bir lafıyla nihayetlendiriyorum hadi ordan hadi ordan!!!
ufuk şen
30.11.2009 / 20:28:30
Tipik bir sosyal demokrat kafası. Sıkıştıkların da ATATÜRK derler. Mesele orada zaten. ATATÜRK'ten sonra işler yokuşa sürülmeye başladı. Meydanı boş buldu birileri. Herkesin bir görüşü var. Çok sesli olmaktan yana değil miyiz? Özellikle sosyal demokratlık bunu gerektirmiyor mu? Neden başka fikirleri tevazu ile karşılayacağınıza agrasif yorumlar atıyorsunuz? Neden kabullenemiyorsunuz? Rahmetli "ÖZAL ve diğer liderlerin dönemini nasıl görüyorsun" diye sormuş birde iyi saatte olsunlar. Ben koyu bir ATATÜRK hayranı dedenin yanında büyüdüm. Merak etmeyin size sahiplendirmem ATATÜRKÇÜLÜĞÜ. Sziler CUMHURİYETİMİZİN önünde duran engellersiniz işte. Bizler bu ülkenin yegane sahipleriz bizi derken taşları size atıyoruz. Sizde sosyal demokrat kıvraklığıyla eğiliyorsunuz, taşlar ister istemez ilke ve ınkılaplara çarpıyor. Ve sizde her zamanki role bürünüp aşağıdaki yorumda yaptığınız gibi ATATÜRKÇÜ oluveriyorsunuz. Geçin bunları.
Ali ASİLHAN
1.12.2009 / 09:09:00
Sayın Yazar aramıza hoş geldin,AKP ye oy veren saflar kelimesini(temiz,iyi niyetli insanlar"olarak algıladığımı beyan ettikten sonra,yazınız da ki tüm tespitlere canı gönülden katılıyorum.Durum gerçekten vahimdir.Ülke hızla iç savaşa bölünmeye gitmektedir.Hala partı gözlüğünü çıkartmayıp sekiz yıldır AKP ikdarının iktidar da kalma uğruna Brüksel ve Vaşington dayatmalarına boyun eğmesi bu politikları sürdürmesi ülkeyi etnik ve mezhepesel bazda bölünmenin eşiğine getirmiştir.Bu nedenle AKP emperyalizm ile satranç oynamaya kalkmıştır.Kötü bir vaziyette yenilmiştir.AKP KÜRESEL OYUNCULARIN FENA TUZAĞINA DÜŞMÜŞTÜR.ŞAH denmek üzeredir.Teyfik bey'ın yazısında hiç mi hiç abartı ve yanlış tespit yoktur.Benim kanaatim budur.Sizin ki de başka türlü olabilir.Bu nedenle Bırakalım BİRBİRİMİZE HAKARETİ,bu memleket hepimizin hepimiz de iyiliğini isteriz.Gök gürlemekte şimşek çakmata hala polyanacılık oynamak niye lütfen sayfanın arka tarfını okuyalım düz mantık bu gükü dünyada geçerli değil saygılar
Kadir DEMİR
1.12.2009 / 12:21:59
UFUK KARDEŞ,haybeye debelenme abicim.Zira karşındaki zihniyete olup biteni anlatamazsın,onlarda anlamazlar zaten... MUSTAFA GÜL,Sizin tevellüt 1900'lerde falan olsa gerek.Tarihi tek taraflı araştırmak size birşey kazandırmaz.Peşin hükümlü olmamak lazım.Birazcık araştırmacı olsanız belki de Ufuk'a hak verirdiniz.Siz yine de bi araştırın. TURAN ATLI-ÖZLEM ÖZER,biraz aşağıda etö ile ilgili HATİPOĞLU birşeylere değinmiş,yalanmı yazdıkları?Böyle bir yapılanmanın varlığı söz konusu değilmi yoksa?Yada siz işinize geldiği gibimi görüp-duyuyorsunuz?
Özlem ÖZER
1.12.2009 / 13:27:57
Sayın Ufuk Şen;öncelikle şunu belirtmek isterim ki,herhangi bir partinin savunucusu olarak yorum yazmadım.O yüzden AKP’yi eleştirdim diye,Halk Partinin dönemi daha karanlıktı diyerek savunmaya geçmenize gerek yok,çünkü Halk parti sempatizani değilim.Üstü kapalı değil,gayet açık yazdım aslında.Yaptıkları zararları yazarak buraya sığdırmam mümkün değil,ama belli başlı birkaçını sıralayabilirim.İlk kez Cari açığın üstünde borçlanma yapıldı.İlk defa domuz kesimlik hayvanlar arasına alındı.(Domuz dinimizde haram ve bunlar herkesten çok Müslüman değil mi?) İlk defa bir Başbakan "Toprak satılıyorsa alıp götürmüyorlar ya" dedi. İlk defa bir Başbakan Yahudi düşünce kuruluşundan "Üstün Cesaret Ödülü" aldı.İlk defa Türk askerinin başına ABD güçlerince çuval geçirildi. İlk defa petrol kanunu ile yabancılara 50 yıllık imtiyaz verildi.İlk defa yabancı rantiyecilere vergi muafiyeti tanındı.İlk defa iletişim sektörünün tamamı yabancıların eline geçti.
Özlem ÖZER
1.12.2009 / 13:32:36
İlk defa tarımsal üretimde dış ticaret açığı ortaya çıktı.İlk defa enflasyon % 10 artarken pancar fiyatları 99 kuruştan 88 kuruşa indi. İlk defa Türkiye Cumhuriyeti'nin Cumhurbaşkanı misafir olarak gelen bir kralın ayağına gitti,hem de tüm dünyanın yas günü olarak ilan ettiği 10 Kasım günü...İlk defa bir başbakan Atatürkçü düşünen insanları dinsizlikle suçladı.Özelleştirilen kurumları saymıyorum bile.Ekonomisi yolsuzluk yüzünden çökmüş ülkeler sıralamasında Mozambik ve Somali’den sonra 3.sırada yer alan ülkemizin başbakanı dünyada en zengin devlet ve hükümet başkanları arasında 8.sırada yer alıyor. AKP karşıtı çözüm demişsiniz bir de.Önce vatan ve millet sevgisi diyorum.Vicdan diyorum.Kul hakkı yemekten ve Allah’tan korkmak diyorum. Çalışmak, üretmek, gerekiyorsa sıfırdan başlamak;ama boyun eğmemek,dışa bağımlı olmamak diyorum. Saygılar.
İzzettin KÖMÜRCÜ
1.12.2009 / 20:37:06
NE YAZIK Kİ DAYANAMADIM...AFFINIZA SIĞINARAK YORUM YAZMAK İSTİYORUM....SEVGİLİ TEVFİK KARDEŞİM.BİR KEZ DAHA ARAMIZA HOŞ GELDİN DİYORUM.ÇOK FAZLA SÖZE GEREK YOK.YAŞANAN GEÇEKLER ORTADA ...NE DEMEK İSTEDİĞİN BELLİ... YAZININ BAŞLIĞI YETİYOR....YORUMCULAR GERÇEKTEN BİR BİRİNDEN DEĞERLİ YORUMLARLA YAZARA KATKI SAĞLIYORLAR...GERÇEKTENDE ŞAPKAMIZI ÖNÜMÜZE KOYUP DÜŞÜNMEMİZ GEREKİYOR...SEVGİLİ UFUK....KIRILMAYACAĞINI BİLİYORUM...:)) ÖYLE ANLAŞILIYOR Kİ SEN TALAT USTA'YI (rahmetli dedeni)HİÇ DİNLEMEMİŞSİN..KÜTÜPHANENDE HANGİİ KİTAPLAR VAR TAHMİN EDİYORUM.. :))ATATÜRK'ÜN ONUNCU YIL NUTKU'NU DA KÜTÜPHANENDE BULUNDUR..BİR KEZ OKUMAN YETER... ÖZLEM ÖZER HANIMEFENDİNİN YAZDIKLARINA HARFİYEN KATILIYORUM...MEMLEKETİN HALİ VAHİM...NE YAZIK Kİ BU VAHİM TABLO FARKLI GÜNDEMLERLE GİZLENİYOR...ARTIK ŞEHİRLERDE PKK BAYRAKLARI DOLAŞTIRILIYOR ...SEN HALA NEDEN SÖZ EDİYORSUN UFUK...."YASAMA" DİYORUZ..SEÇİM SİSTEMİ MEYDANDA...MİLLET MECLİSİ KÜRSÜSÜNDEN ÜLKEYE SADAKAT ADINA NAMUS VE ŞEREF YEMİNİ EDENLER IRAK TA Kİ KANDİL DAĞI VE MAMUR KAMPINDAN GELEN 34 PKK LININ GELİŞİNİ "TARİHİ GÜN" OLARAK DEĞERLENDİREBİLİYORLAR..... "YÜRÜTME" DİYORUZ TBMM NİN UYGULAMALARI MEYDANDA ESNAF VERGİDEN DERTLİ, EMEKLİ HALİNDEN MEMNUN DEĞİL.EĞİTİMDE SORUNLAR BÜYÜK.."YARGI" DİYORUZ İÇİNE ETTİLER...DAHA YAZACAK ÇOK ŞEY VAR...VARDA BU MELEKET BİZİM....SEVGİ VE BARIŞ İÇERİSİNDE YAŞAMAMIZ LAZIM...BİRAZ HOŞ GÖRÜLÜ OLMAMIZ GEREKİYOR UFUK..SIKIŞINCA DEMOKRASİ SÖVALYESİ OLMA..BİR YERİ HAKLI GÖSTERMEK İÇİN BAŞKA TARAFI KARALAMA LÜTFEN
Fırat Dönmez
1.12.2009 / 21:43:18
Tevfik doğru söyleyeni 9 köyden kovarlarmış.Yazılan haksız eleştiriler seni yıldırmayacağından eminim.Yazındaki haklılığın dün yurdun birçok yerini savaş alanına dondüren pkknın saldırıları ile ispatlanmıştır.Sana bir tavsiyem olacak bundansonraki yazılarında istersen havadan sudan bahset örn.yaylayı yaz bahçeleri yazki hiddetlenenler biraz kendine gelsin.Hem bellimi olur...işlerine gelmezise susturmak adına ergenekondan sorgularlar bunlar adamı.Kalemine ağzına sağlık.

YAZARIN SON YAZILARI

Boğa Güreşleri ve Arenalar

Boğa Güreşleri ve Arenalar

Biz matadoru çok cesur ve güçlü bir kahraman zannederdik.
Çatışma stratejisi ile yönetme

Çatışma stratejisi ile yönetme

Aklı ve vicdanı hür olmayan bireylerden oluşan ve kendi hayatlarını yönetmeyi becermeyen toplumlar nasıl yönetilir?
Şeytana Uymak

Şeytana Uymak

Göz yaşlarımızı silip olanları anlamalıyız.
Zafer Bayramı

Zafer Bayramı

Gönüllerde Kocatepe'den Afyon 'a doğru bir sel başlasa ülkenin her yerinden...
SURiye de SÛR mu üflenecek....

SURiye de SÛR mu üflenecek....

Ortada gerçek firavunlar ve bir yığın sahte Musa ve Mehdi dolaşıp durmakta,.....
Hollywood senaryosu

Hollywood senaryosu

Birinci Dünya Savaşı'nda şimdilerde Suriye denen bölgedeki Osmanlı vatandaşlarının malını, mülkünü, ırzını namusunu İngilizlere karşı korumaya çalışan Yıldırım Orduları Komutanı Mustafa Kemal'i İngilizlerle işbirliği yapıp sırtından hançerleyen Suriye'yi de, devletini de, Esad'ı da sevmiyoruz,

Babasını da sevmezdik zaten.

GENEL BİLGİLER

Taraklı

Taraklı

Taraklı Nerede, Taraklı'nın tarihi ve coğrafi özellikleri
Taraklı Otobüs Saatleri

Taraklı Otobüs Saatleri

Ağustos 2023 Güncel Taraklı - Sakarya Otobüs Kalkış Saatleri, Taraklı Otobüs Saatler 2021, Taraklı Otobüs Tarifesi, Taraklı Sakarya ilk otobüs ne zaman? Taraklı - Sakarya Son Otobüs Ne zaman? Sakarya Taraklı İlk Otobüs Ne Zaman, Sakarya Taraklı Otobüs Saatleri, Taraklı Koop Otobüs Saatleri
Taraklı'da Gezilecek Yerler

Taraklı'da Gezilecek Yerler

Taraklı'ya geldiğinizde gezilecek yerler neresidir? Taraklı'nın en popüler gezilecek yerleri yazımızda.
Taraklı Termal Turizmi

Taraklı Termal Turizmi

Taraklı'da termal turizmi, Türkiye'deki belli başlı noktalardan biri haline gelmiştir.