Renkli Kutu

Erdoğan ISIR Erdoğan ISIR
Yayın: Güncelleme:

RENKLİ KUTU

Gece olunca ne büyük hayallere daldığımızın farkında mısınız TV başında, bizleri ne kadar esir almış. Ben yeni fark ettim, gecen akşam yapacak bir iş bulamayıp kumandanın esiri olunca anladım. Kamera yaklaşınca Ahmet beye, elindeki kitabı görmek, yanında sehpası, sigarası ne hoştu, birden hizmetçi kahvesini getirdi bizim beyefendiye, sahneye dalmıştım bir an. Kameranın açısı daha da genişleyince camın kenarında kitap okumak, kahve içmek odanın sıcaklığını hissediverdim. Kamera arka plandaydı şimdi, yavaş yavaş pencereyi ve dışarıdaki ağaçları görüntüde görmeye başlamıştım. Camdan, yemyeşil bir manzara ah ne hoştu, ben birde keşke denizde olsa demeye kalmadı, kameralar gösteriverdi. Meğer denize nazır bahçeli bir evmiş Ahmet beyin malikânes.O deri, geniş,süslü koltukta ben oturdum, mükemmel bir kıyafetim vardı, elimdeki sigara pipo oluvermişti, diğer elimde kitabım, kahve saatim gelmişti ve hizmetçim kahvemi getirmişti. Güzel bir evim deniz manzaralı,denizin yosun kokusunu hissetmek, bahçedeki güllerin yaydığı koku ile mükemmel bütünleşiyordu. Bunlara sahip olduğuma göre ünlü bir yazar ya da yayıncı idim herhalde. Kızımın ‘baba’ sesiyle yerimden zıplamışım. Birkaç saniyede ne çabuk değişmiştim. Hayal dünyası aman kalsın derdi de çoktur diyerek evime kendi koltuğuma döndüm. Kızımı kucağıma alıp yağmur kokusunu içime çekerek, yaşamdaki en güzel kokuyu hissetmek bundan güzeli var mıydı, huzurlu evimde idim ve çok mutluydum. Ama yinede eşime birer kahve içelim demeyi ihmal etmedim.Ya sizler bakıyor musunuz çevrenize, kendini o sanatçıların yerine koyan delikanlılara, genç kızlara. Sadece onlar mı Hasan amcam Ayşe teyzem ve kendi kızım, önce kızım demiyor mu bende sihirli olsam, bende şöyle bir sallansam hemen okula gitsem, ödevimi hemen yapsam. Ayşe teyzede o hizmetçili evin hanım ağası, sağa sola emirler veren. Hasan amcam fabrikatör, eve az önce tarladan geldi ama şimdi fabrikatör oluverdi birden, neden kalksın ki TV başından. Ya Soner kahvede çalıştı koca gün ama şimdi altında arabası, güzel bir işi, cebinde parası, beklide her gün yeni bir kız arkadaşı, kıyafet desen modayı takip ediyor. Uyandırmak gerekiyor mu sizce Soner i bu rüyadan, yaşamın bunca sıkıntısı, güçlüğüne rağmen. Düşünün, bende bu arada melek ablama bakayım. Ah melek ablam, bütün gün fabrikada çalışıyorsun, sonra eve gel, yemek, çamaşır, çocuklar derken anca bitirdin işleri, uyudular da çocuklar, şimdi sıra senin. Renkli kutudaki yönetici bayanın yerine geçebilirsin, bak evde çocuklara bakıcıda tutmuşsun, ev işi derdi de yok, o temizliği de, ütüyü de yapmıştır. Koca derdi de hiç yok o zaten Avrupa da iş seyahatinde, az önce seni cepten arayıp ne kadar sevdiğini süslü kelimelerle anlattı. Bu gece senin, çocukları bakıcı yatırmış, o zaman sen arkadaşlarını arayıp, yemeği boğaza nazır yiyebilirsin, sonrada arkadaşlarınla istediğin mekâna eğlenmeye gidebilirsin. Aman Melek abla uyan çok daldın renkli kutunun hayaline. Bak demedi deme sonra hangi arabayla gitsem, hangi elbiseyi giysem, hangi pırlantalarımı taksam diye dertlenirsin. Bu ne sizin nede melek abla için geçerli, kendi benliğimizi yitiriyoruz ve hiçliğe doğru sürükleniyoruz, bizim olmayan yaşamlarla mutlu oluyoruz. Kendi yaşamımıza dönme zamanı geldiğinde gerçek saf, tertemiz mutluluğu görüp, sıkıntı ve kederlerimizi kendimiz çözdüğümüzde, başarımız ve azmimiz katlana katlana o renkli kutuya bizler yön vermeye çalışacağız. Teknoloji ve renkli ekran tabi ki lazım, her nimetten faydalanmasını bileceğiz, lakin ne eşimizin nede çocuğumuzun TV deki gibi olmadığını, bizlerin güzellik ve zorluklarının bizlere özel olduğunu, bizi biz yapanı bilmek gerektiğini unutmayacağız. Ananem 92 yaşında, hatırlarım ilk TV izlediği zamanları, kendini kaptırır o anı yaşardı izlerken. Yazık dövüyorlar, ah öldü mü yoksa? ne kötü insan derdi gördüğü kişilere. Bu günlerde artık izleyemiyor, hastalandı, yaşlandı iyice. Yaradanım başımızdan eksik etmesin onu. Ama derdi 2 yıl önceye kadar renkli kutuya bakarken, alışmıştı o artık, film oğlum film onlar. Öyle dövüştükleri öldükleri yok, çekim onlar biz izleyelim diye, işi olmayanlar baksın diye derdi. Ananem benim, canım sen var ya mükemmelsin, bir tanesin. Bu yaşına rağmen çok insandan daha sağlıklı düşünüyorsun. Ellerinden öpüyorum.

#

Yorumunuzu Ekleyin

Adı-Soyad
E-Posta
Yorum
İşlemin Sonucu
  • Yorumlar T.C. Yasalarına aykırı olamaz.
  • Hakaret içeren yorumlar, yayınlanmasa bile yasal mercilere iletilebilir
  • KVKK Kapsamında, bilgileriniz, yasal merciler hariç kimseyle paylaşılmaz.
  • Formda doldurduğunuz bilgiler ve IP adresiniz sisteme kaydedilir.
  • Yorumunuz onaylanıp yayınlandığında, sadece yorum, isim ve yorum tarih saati gösterilir.
Yorum Ekle

Yorumlar

demir demirhan
4.01.2009 / 00:55:38
... insanı uyuşturan yöneten yön veren ve ne yazıkki bagımlısı oldugumuz televizyon üzerine güzel tespitler emegine saglık abi
soner
5.01.2009 / 14:07:01
doru sölemiş abi:) ellerinden öperim annanenin...Aslında herkesiz bi hayali varr dalıp gittigi ev,araba,güzel bir iş,güzel bir eş,tatlı tatlı çocular, ama ben anladımki hayalle hiç bişiy olmuyo çalışıp direnmek gerekiyo bu çekilmez dedigimiz ama mecburen yaşadıgımız yaşamak zorunda oldugumuz hayatta... Benim şimdilerdeki tek hayalim ne işi olursa olsun çalışıp evime ekmek götürmek... gerçekten RENKLİ BİR KUTU yaşadıgımız bu hayat. Devam et abi senin bir yanın bunun için yaratılmış cumartesiyi yani pazar günü,nü iple çekiyorum :)
İSMAİL HAKKI GÜR
5.01.2009 / 16:18:01
Yazılarınızı yakinen takip ediyorum ancak sizi kendi yöremizdede görmeyi çok arzu ediyoruz. Başarılı yazılarınızı bekliyoruz.
necati giden
6.01.2009 / 22:47:21
slm yazılarınızı ilgiyle takib ediyorum devamını bekliyorum saygılar
Abdurrahman BAHADIR
7.01.2009 / 00:16:12
Yıllar önce İspanya da ekonomik kriz baş göterdiğinde, İspanya kralı ülkeyi uzun süre futbolda elde edilen başarışarla uyutarak yönetmiştir. Bizim ülkemiizdede bu ülkeyi yöneten insanlar bulundukları bölgelerdeki saltanatlarını korumak için halkı uyutma noktasında tv'yi kullandılar. Maalesef biz ve bizden önceki nesil bu tuzağa düştü. Ülkeyi ve insanımızı bir arada tutan değerleri bazılarının dediği gibi 'aptal kutu' sayesinde yok edip bizi sevdiklerimize yabancı kıldılar, bizi biz olmaktan cıkarıp 'ben' haline getirdiler.Gelecek inşallah daha kültürlü ve birşeylere esir olmayan nesillerle daha güzel olur. Kalemine sağlık. Saygılar
ibrahimipekçi
8.01.2009 / 17:26:32
yazılarınızı hayranlıkla tahkip etmekteyim başırılarınızın devamını dilerim
prenses
9.01.2009 / 16:10:48
Öncelikle ananemizin ellerinden bizde öpelim:)RENKLİ KUTU... Nedir Bu renkli kutu dedim ve okumaya başladım.Okuduktan sonra tv ancak bu kadar güzel tespitlerle anlatılabilir dedim.Bizi bağımlı yapan bizi esir alan renkli kutu.. Kaleminize sağlık..Yazılarınızın devamını bekliyoruz..
sebla
14.01.2009 / 18:58:38
Nekadarda güzel yazmışsınız renklı kutuyu başlık dikkat çekiyor ve yazı adeta gerçekleri insanın beynine kazıyor.Gerçektende esiri oluyoruz ve boşa giden bir zaman olarak görüyorum hergün onlarca dizi yayınlanıyo ve bazen bir bakıyoruz elimizde kumanda bir ona bir buna giderken buluyoruz kendimizi özellikle son zamanlarda dizilerde hep bir mutsuzluk olduğu için bizide bunalımlara sokuyor ama inatla ısrarla vazgeçemiyoruz en güzeli o renkli kutuyu kapatıp koltuğumuza geçip kitabımızı alıp kahvemizi alıp içmek renkli kutunun içindekilerin yaptığı gibi neden izliyoruzki izlerken ohh diyoruz ama bizde yapabiliriz dimi?esir olmamalıyız bence...Anneannenin bende ellerinden öperim sevgi ile kalın yazılarınızın devamını bekliyoruz:)...

GENEL BİLGİLER

Taraklı

Taraklı Nerede, Taraklı'nın tarihi ve coğrafi özellikleri
Taraklı Otobüs Saatleri

Ağustos 2023 Güncel Taraklı - Sakarya Otobüs Kalkış Saatleri, Taraklı Otobüs Saatler 2021, Taraklı Otobüs Tarifesi, Taraklı Sakarya ilk otobüs ne zaman? Taraklı - Sakarya Son Otobüs Ne zaman? Sakarya Taraklı İlk Otobüs Ne Zaman, Sakarya Taraklı Otobüs Saatleri, Taraklı Koop Otobüs Saatleri
Taraklı'da Gezilecek Yerler

Taraklı'ya geldiğinizde gezilecek yerler neresidir? Taraklı'nın en popüler gezilecek yerleri yazımızda.
Taraklı Termal Turizmi

Taraklı'da termal turizmi, Türkiye'deki belli başlı noktalardan biri haline gelmiştir.