Misafir Kalem ( Yusuf Çınal)

Sakarya’nın parlayan yıldızı Taraklı İlçesi’ndeydik…
İzzettin KÖMÜRCÜ İzzettin KÖMÜRCÜ
Yayın: Güncelleme:

SAKARYA’nın doğal güzellikleri yanında tarihi dokusu ile ünlenen ve ‘Mümkünlü’ diye de adlandırılan Taraklı İlçesi’ne günü-birlik bir ziyarette bulunduk.
Gazeteci arkadaşım Şaban Mergül ile buluştuk. Hoş bir sohbet içindeydik. Telefonu çaldı. Arayan arkadaşı Sakarya Üniversitisei’nden Nesim Yalvarıcı idi. Nesim Hoca, Şaban Mergül’den, gazeteci arkadaşı Gürkan Kılıç’ın telefon numarasını istedi. Baktı, taradı telefonu yoktu.
Gürkan’ın telefonu bende var dedim..Şaban Mergül’e Gürkan Kılıç’ın telefonunun verdim. Sonra bir telefon trafiği başladı. Gürkan ile Nesim Yalvarıcı Taraklı’yı gidiyorlarmış..Hemen bize de teklif yaptılar.. Biz de ‘Mümkünlü’ için ‘mümkün’ cevabını verdik. Yıllar önce Taraklı’ya gitmiştim..Rahmetli gazeteci dostum Semih Köprülü ile gitmiştik.. Amacımız yeni çıkardığımız Sakarya gazetesinin Taraklı’ya girmesi ve Taraklı’nın dünya ile bir şekilde buluşmasına katkı yapmak idi..
Taraklı’da şöyle bir gezdik. Küçük bir köy idi. Osmanlı döneminden kalma yapılarını korumuş, kent çok sakin idi. Kurşunlu Camii’yi gezdik ve Semih Köprülü burada iki rekat şükür namazı kılmayı ihmal etmedi.
O gün Taraklı’ya hayran kalmıştık. Esnafı, insanı ve farklı yaşam kesiti ile Taraklı bizleri büyülemişti.. Burada bir temsilcimiz olsun istiyorduk.. İzzettin Kömürcü ile tanıştık, bir başka arkadaş daha vardı.. Adını unuttum ama bizimle hoş sohbette bulundular. Seve seve bu görevi kabul ettiler.. Taraklı haberleri Sakarya Gazetesi’nde yer almaya başladı..
Cumhuriyet döneminde Sakarya’nın en sakin ilçesi Taraklı’dan haberlere imza atmak ne güzel idi..

TUNATAN’DA BULUŞTUK
Sevgili Şaban Mergül ile birlikte Tunatan’a kadar gittik. Orada Gürkan Kılıç ve Nesim Yalvarıcı ile buluşarak yola çıktık. Koyu bir sohbet başladı. Adapazarı merkezden Alifuatpaşa, Pamukova,ya da Geyve istikametine doğru yol aldık.. Eskilerden, bugünlerden söz açtık.. Yeni yoldan Taraklı’ya doğru ilerledik. Taraklı’nın yeni yolu mükemmel. Sevgili İzzet Kömürcü yazmıştı..’Eski yol ise hala tamirat bekliyor’ diye..İnşallah yapılmıştır..
Taraklı’ya yaklaşırken, Gürkan Kılıç bize Taraklı Paşalar Köyü’nü gösterdi..
-Hocam, Osmanlı döneminden kalma Paşalar Köyü.. Bu köy gerçekten Osmanlı döneminde Paşalar çıkarmış köylerimizden biriydi..
Az sonra ise Paşalar Konakları’na geldik.. Muazzam bir görüntüsü var..Doğanın koynunda, yeşilin içinde dev bir tesis yükseliyor.. Termal otel ve devremülk yapıları içeren, günümüz koşulları içinde her türlü sosyal imkanı ve tesisi barındıran bir yapı Paşalar Konakları..

Gürkan Kılıç genç bir gazeteci..Bir öğretmen oğlu..Sakarya’da gazetecilik mesleğinde sevilenlerden..Paşalar Konakları’nın Proje Koordinatürü ve basın danışmanlığını yapıyor. Arkadaşları da var. Sakarya’nın Taraklı İlçesi’nde insanımıza büyük bir hizmet sunanlara destek oluyor. Sakarya’yı, Taraklı’yı tanıtmaya soyunmuş bir genç adam..
Bize Paşalar Konakları’nı anlatıyor.(www.pasalarkonaklari.com)
Arkadaşım Şaban Mergül ve Nesiim Yalvarıcı ile birlikte Gürkan Kılıç’ı dinliyoruz..

PAZARLAMA ÇOK ÖNEMLİ

Gürkan Kılıç, Avrupa Türk Federasyonu referansı ile Avusturya ve Almanya’da Paşalar Konakları’nın tanıtmış..
Onlara Sakarya’yı, Taraklı İlçesi’ni ve dolayısıyla Paşalar Konakları’nı ve  elbette Türkiye’yi anlatmış..

Umutlu mu,umutlu..
Paşalar Konakları çok farklı komplekslerden oluşuyor..Burada tatilin keyfi gerçekten bir başka olacak..Denizden belli bir yükseklikte, üstelik tarihi bir termal su içinde yer alan tesislerde sağlık açısından dinlenmenin keyfine  doyum olmayacak..
Bir solukta tesisleri gezip, Gürkan Kılıç’tan bilgi alıyoruz..Taraklı çok önemli.. Sakarya’nın adı ‘Mümkünlü’ye çıkan ilçesi Taraklı..
Sakaryalı bir iş adamının projesi bu!
Tarihi bir yerde..Vaktiyle burada Bizans ve Osmanlı güzelleri de güzellik banyosu yaparmış.. İşte asıl hikaye burada düğümleniyor.. Elinizi şaklattığınızda akan su burada..
Yeşilin koynunda ve Taraklı ilçesinde..
İnşaat çoktan başlatılmış..Dev adımlar atılıyor..Ama kesinlikle bir ağaç, bir dal bile kesilmiyor..Hatta tesis içinde üzüm bağları var..Onlara bile dokunulmuyor..
Örnek yapıları gezdik.. Mükemmel bir dizayn ve keyifli bir atmosfer oluşturulmuş..

Gittik termal suyu da gördük..
Şarıl şarıl akıyor..

Sıcaklığı ise bölgenin en iyisi..
Paşalar Konakları Termal Otel ve Devremülk Tesisleri gerçekten harika..Taraklı’nın yanı başında muhteşem bir güzergahta sizleri bekliyor..
Tesislerde görevli usta, bize Taraklı köftesi ile ile sucuğundan bir tabak hazırladı..Yanıbaşında ise taş gibi yoğurt.. Ve Taraklı’nın taş ekmeği.. Bahçelerde farklı bir erik türü var..Sevgili Hocam Nesim Yalvarıcı ile birlikte gözlerimiz dallarda.. Eriğin en kırmızısından, en koyusundan, dalın alıp  yiyoruz..Allah’ım bu ne tat ve güzellik.. Az öte de ise karaçalı çiçekleri.. Çeşitli hastalıklara şifa karaçalı çiçekleri..Bir avuç topluyoruz..

araklı Paşalar Konakları Otel ve Devremülk Tesisleri’nde satışlar başladı. Kalite ve güven ortamında satışlar gerçekleştiriliyor. Bu tesislere ve bu arkadaşlara gerçekten kefilim.. Daha önce Avrupalı Türkleri aldatan ve kazıklayanları biliyoruz.. Ama Taraklı Paşalar Konakları bir başka..
104 Odalı bir otel, 12 bloktan oluşan devremülk tesisleri ve ayrıca günübirlik tüm insanların yararlanabileceği termal kapalı ve açık havuzlar, restoranlar, sauna, mesaj, restoran, spor alanları, çocuk parkı ve çarşı ihtiva ediyor tesisler..Türk hamamının en güzeli burada hayata geçiriliyor..Dinlenme kadar eğlence yanı da düşünülmüş.. Aqua parkı bile unutulmamış..Termal kültür ve fizik tedavi üniteleri..
Sakarya ve İstanbul ayağınızı dibinde..Bursa, Eskişehir, Ankara, Düzce yanı başınızda..Sakarya’nın en güzel ilçeleri ile iletişimi ve ulaşımı kolay bir yer Taraklı.. Denize yarım saatlik mesafede.. Karagöl yaylası ve az ötede Acella yaylası sizleri karşılamaya hazır.. Ve tarihi dokusu ile komşu ilçe Göynük.. Akşemsettin Hoca dualarınızı bekliyor..

ğilip termal sudan içiyorum..Aynı zamanda içilebilir bir özelliği olan ender termal sulardan birisinin merkezinde Paşalar Konakları yapılıyor..
Sedef, sivilce, egzama, kurdeşan, kaşıntı, uyuz, alerjik hastalıklara birebir şifalı su emrinizde..
Daha da önemlisi, tarihin içinden gelen güzellik alışkanları tekrar burada hayat bulacak..
Gençleşme kürleri, güzelleşme seansları oksijen terapisi, aroma ve mesaj terapisi sizi bekliyor..
Gezi imkanları, at biniciliği, kültür gezileri ve diğer sporlar ile Taraklı Paşalar Konakları, geleceğe, hayata ve sağlığa yatırımı kapsıyor.

Sevgili Gürkan Kılıç, bize Paşalar Konakları’nı anlatıyor.. Biz ise burada Taraklı köftenin ve sucuğun, yoğurt’un tadına bakıyoruz..Hele de o iri kırmızı, kuyu erikler..Prostat hastalığına iyi gelen karaçalı çiçekleri..
Aklımız ve kalbimiz Paşalar Konakları’nda kalıyor..Telefonumu çıkarıp Taraklı İlçesi Belediye Başkanı Tacettin Özkaraman’ı arıyorum.. Hemen,
‘-Alo Yusuf Cinal, Geldin mi’ diyor?
-Evet başkanım, hem de Paşalar yani Yakuplar mevkiindeyiz..–Hemen geliniz, parktayız..
Cevap hazır..Bazı belediye başkanlarına ise bugünlerde ulaşmak mümkün değil. Evet, halkın seçtiği belediye başkanları ve milletvekilleri..Neden saklanıyor ve neden telefon arkasındalar ki?

HASRET GİDERİYORUZ
Taraklı İlçesi beş dakikalık mesafede..Paşalar Konakları’ndan yola çıkıyoruz..Sevgili Şaban Mergül buraları avucunun içi gibi biliyor..Bir ara burada Karavancılar Festivali düzenlemiş.. Nesim Yalvarıcı, sözü telefona getiriyor..
-Maalesef hale telefona çıkmayan ve hatta cevap vermeyen belediye başkanları var..Yusuf Bey hayrette ettim..Tacettin Bey hemen size cevap verdi..Harika bir durum..Seçim sonrası siyasette büyük bir rehavet var..Telefona bile çıkmayan belediye başkanlarından şikayet ayyuka çıktı..
-Evet Hocam, yurt dışında da böyle bir durum var.. Anlayış ve kalite meselesi..Halkın başkanı, halka her daima açık olacak..Telefona sekreterin çıkması yakışık alan bir durum değil..
Gülüşmeler içinde Taraklı’ya ulaşıyoruz..Başkan Tacettin Özkaraman bizi arkadaşları ile karşılıyor.. Sıcak bir atmosfer var..

araklı Belediye Başkanı Tacettin Özkaraman, gazeteci dostumuz İzzettin Kömürcü, Hüseyin Nail Çelikkann, Alaattin Koç, İsmail Hakki Değirmenci Ahmet Genç, Yusuf Kabak ile bir çay içimi Taraklı’yı, Sakarya’yı ve memleket meselelerini konuşuyoruz..
Daha sonra sohbete başkaları da dahil oluyor..Hatta Belçika’dan tanıdık dostlarımızda çıka geliyor.. Taraklı’da hava güzel, su harika, bu sudan yapılan çaya ise doyum olmuyor..
Ey dostluk, arkadaşlık, güven ve gülen yüzler..
Ne kadar güzelsiniz..
Ne çok özlemişiz,memleketeni bu halini..
Teşekkürler Mergül, Teşekkürler Kılıç, Teşekkürler Yalvarıcı ve Teşekkürler Özkaraman..
Taraklı’da Taraklı’yı konuşmak ne güzel..
Taraklı sizlerle daha da güzel

#

Yorumunuzu Ekleyin

Adı-Soyad
E-Posta
Yorum
İşlemin Sonucu
  • Yorumlar T.C. Yasalarına aykırı olamaz.
  • Hakaret içeren yorumlar, yayınlanmasa bile yasal mercilere iletilebilir
  • KVKK Kapsamında, bilgileriniz, yasal merciler hariç kimseyle paylaşılmaz.
  • Formda doldurduğunuz bilgiler ve IP adresiniz sisteme kaydedilir.
  • Yorumunuz onaylanıp yayınlandığında, sadece yorum, isim ve yorum tarih saati gösterilir.